23 Haziran 2011 Perşembe

Bir Çocuk Değişir, Türkiye Değişir!..

Hayat felsefesi olarak benimsenebilecek bir motto, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV), insana umut aşılayan sloganı.

Dün gece Kanal D’de özel bir yayın vardı, her yıl olduğu gibi. “1 SMS TEGV’e Destek, 6 SMS Bir Çocuğun Geleceği Demek” . Bu tarz işler akşamdan sabaha olmuyor elbette. Parmağınızı şıklatınca değişmiyor dünya, ya da bir çocuğun geleceği aydınlanmıyor. Ama gün içinde eşe, dosta sevgiliye atılan hiçbir mesaj da, “Eğitim” yazıp 3353’e atılan mesajın hazzını vermiyor. Dünyayı kurtarmıyorsunuz belki ama, mesajı gönderdikten sonra, zihninizde gülümseyen bir çocuk resmi beliriveriyor, umutlu ve mutlu bir bakış, parlayan bir çift göz.

Evet bazı şeyler akşamdan sabah değişmiyor ama TEGV bunun bilincinde bir kurum olarak zaten tüm yıl boyunca, gönüllüleriyle birlikte, yurdun dört bir yanındaki eğitim parklarında, gezici ekipleriyle çeşitli illerde çocuklara el uzatmaya, umut aşılamaya devam ediyor. Okul eğitimine destek olmak, çocukların boş vakitlerini değerlendirebileceği, sokağa alternatif, yeteneklerini, kendilerini tanıyabilecekleri bu parklarda çocuklar, belki de gerçekten bir birey olduklarını ilk kez hissediyorlar.

Akşam gerçekleştirilen programda, daha önce “okuyorum, oynuyorum” projesinde de çeşitli illerde çocuklara drama eğitimi vererek TEGV’e destek olan Cem Davran, Ezgi Mola, Saadet Işıl Aksoy, Mert Fırat ve Deniz Çakır gibi oyuncuların ve diğer konuk olan ünlülerin gelen SMS sayısını artırmak için gösterdikleri çaba, her gelen bağışta gözlerinden okunan mutluluk bile bunun tek taraflı bir kazanç olmadığının en önemli göstergesiydi belki de. Evet bir çocuk değişiyor belki yapılan bir bağışla, ya da gönüllü olarak yer aldığınız bir organizasyonla. Ancak dün akşam açıkça görüldü ki o bir çocuk değişirken, karşısındaki insanları da değiştiriyor, onları da daha mutlu, daha erdem sahibi yapıyor. Burcu Esmersoy’un dürüstçe anlattığı anısında olduğu gibi, kırtasiyeden aldığınız 50 defter 50 kalemin aslında X markadan aldığınız bir t-shirt kadar bile etmediğini görünce bir durup düşünüyorsanız, kazanan sadece çocuklar değil kesinlikle.


Dün gece hedeflenen rekor kırılamamış, istendiği kadar bağış toplanmamış olabilir, gecenin o saatine koyulan programdan mucizeler beklemek de doğru değildi zaten belki. Ama, dün geceyi kaçırdım, aa ben SMS atmadım diyenler, tüm yıl boyunca TEGV’e çeşitli kanallardan bağışta bulunabilir, bir TEGV gönüllüsü olarak bizzat gidip o çocuklara dokunabilir, gözlerindeki ışığı keşfetme hazzını yaşayabilir.  Bkz. http://www.tegv.org.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder